|
Правила форуму !!! |
Громадські гурти | Баня | Галерея | Нагороди | ЧаПи | Учасники | Календар | Позначити усі розділи як прочитані |
Прісноводні акваріуми учасників форуму Обговорення, критика, фотографії, поради,рекомендації. |
![]() |
|
Параметри теми |
![]() |
#111 |
Живу на форумі
Львів
Реєстрація: 13.04.2010
Дописи: 4.970
Подякував(ла): 3.616
Подякували 15.513 разів в 4.128 дописах
Репутація: 15702
|
![]()
Про СО2.
Подача вуглекислоти навіть у нерозігнаний травник суттєво покращує ріст і зовнішній вигляд рослин. Усіх. Навіть таких як анубіас. В мене Anubias barteri var. nana 'Petite' росте з подачею СО2 ледь не вдвічі швидше. Якщо покопатись в літературі, то можна знайти дані по вмісту СО2 в природних тропічних водоймах. І там, де рослин росте багато, рівень розчиненої вуглекислоти у воді 10 мг\л є звичайним явищем. Найзручнішим джерелом СО2 звичайно є балон з вуглекислотою. Єдина незручність – потрібно заправляти кілька разів на рік. Якщо дотримуватись елементарних правил – балон більш безпечний від газових комунікацій в квартирі ![]() Просто купіть новий балон і редуктор а не іржаву фігню на базарі – і буде вам щастя. Бо брага не регулюється, та й на виході крім СО2 ще й купа ароматичних сполук (згадайте характерний запах ![]() А конструкції з PET пляшок з лимонною кислотою і содою в експлуатації незручні і ненадійні. Ну хіба що вас влаштовує цілодобова подача вуглекислоти ( а тоді більше 60% СО2 тратиться впусту ). Колись на цьому форумі я навів розрахунок, що заправка балона є дешевшою від вартості соди і лимонної кислоти. Ну але любителів викидати гроші на китайські прибамбаси з манометром не переконаєш. Мені найбільш ефективним видається включення подачі СО2 за годину перед ввімкненням світла і припинення подачі за годину-півтори перед вимкненням світла. Кажуть, що рослини найбільше споживають вуглекислоти в перші 3-4 години після ввімкнення світильника. Не знаю чи то так насправді. З розчиненням СО2 у воді справа складніша. Вважається, що найбільш ефективним є лабіринт – фліппер, на зразок Dennerle. Я таке не пробував, бо конструкція громіздка, в акваріумі не заховаєш. Та й чистити її, думаю, менінгітно. Пробував проточний атомайзер на виході каністри. Чистити його треба було не рідше ніж звичайний керамічний розпилювач. І коли з фільтра виходили бульбашки, то попробуй розбери: то повітря з фільтра, чи кераміка забита. Крім того паскудна китайська пластмаса через рік стала крихкою, а потоп в квартирі в мої плани ніяк не входив. Дрібний пил бульбашок СО2 у воді від звичайного керамічного дискового розпилювача мені подобається більше. Ну і Амано колись писав, що рослини такий пил ніби краще засвоюють. Чистка проста : поки роблю підміну води, дифузор мокне у «Білизні», і через півгодини – як новий. Останнє – контроль кількості розчиненого СО2 у воді. Я не знаю зручнішого способу ніж дропчекер. Коли чув від когось, що дропчекер міряє неправильно, то відразу питав : а чим ви поміряли правильно ? Бо відома таблиця pH KH CO2 – придатна лише за умови попередньої корекції для води у вашому акваріумі. Та й дешеві китайські pH-метри мають більшу похибку від якісного крапельного тесту. А добрий pH електрод для постійного контролю коштує не менше кількох тисяч гривень. Краще таку суму використати на більш потрібні речі.
__________________
Choc juz zycia, psiamac, popoludnie - Jest cudnie |
![]() |
![]() |
13 користувачів подякували Bobus: |
Реклама |
|
![]() |
#112 |
Живу на форумі
Львів
Реєстрація: 13.04.2010
Дописи: 4.970
Подякував(ла): 3.616
Подякували 15.513 разів в 4.128 дописах
Репутація: 15702
|
![]()
Про воду.
Абсолютно необхідною річчю я вважаю TDS метр. І можна забути про тести на GH і KH. Забути, бо і рибі і рослинам насправді начхати на ті параметри. Рибі важливі власне значення TDS і pH. А найважливіше – щоб вони різко не скакали. У Львові є райони з цілком пристойною для травника водою у водогоні і з надто жорсткою. Тому міряємо TDS і якщо значення менше 300ppm то спокійно лиємо воду в акваріум. Рости буде у такій воді практично все. Якщо значення вищі, то розводимо воду з крана «осмосною» до 150-200ppm. Перед підміною води тицяємо TDS метр у водопровідну воду і, якщо значення вище звичайного більше ніж на 50 ppm, то це означає, що водоканал щось там ремонтував чи напартачив. І краще почекати з підміною, щоб не мати проблем. Якщо ваша вода має значення TDS більше 600ppm, то ліпше не заморочуватися з травником. Очищувати воду буде дуже менінгітно. Фільтр зворотнього осмосу чудово очищує воду від домішок. Вміст солей має впасти мінімум в 20 разів. Існує лише кілька речовин (бензол, наприклад ) котрі видаляються погано, однак у водогоні їх практично нема. Пишуть бздури, що мембрана погано фільтрує нітрати. Насправді, коли кількість солей на вході висока : наприклад 800ppm з яких 780 – сульфати і 20 – нітрати, то на виході буде наприклад 40 ррм, з яких 30 будуть сульфати і 10 нітрати. В першу чергу відсікаються «більші» молекули. Якщо вода на вході дуже погана, то навіть ставлять дві мембрани підряд. А не роблять дурні висновки за результатами крапельних тестів. Я опускав дуже повільно TDS води у своєму акваріумі підмінами аж до 50ppm , (нижче не дає грунт і внесення добрив) при цьому і рослини і неони почували себе чудово. Тому про танці з бубном з ремінералізацією і тестами на жорсткість давно забув. Що справді викликає проблеми - то розчинена органіка і поява в результаті аміаку. Але то вже не залежить від параметрів води, котру заливаємо в акваріум. Просто в травнику треба відразу видаляти нездорові рослини і листки, а не чекати чуда, що вони відживуть. Тоді ризик появи водоростей буде мінімальний. Залишилось написати про добрива. Це найскладніше ..
__________________
Choc juz zycia, psiamac, popoludnie - Jest cudnie |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Живу на форумі
Львів
Реєстрація: 13.04.2010
Дописи: 4.970
Подякував(ла): 3.616
Подякували 15.513 разів в 4.128 дописах
Репутація: 15702
|
![]()
Виявлязться прм низьких нітратах зелена ротала росте не така вже й зелена
![]()
__________________
Choc juz zycia, psiamac, popoludnie - Jest cudnie |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Початківець
Львів
Реєстрація: 09.07.2019
Дописи: 28
Подякував(ла): 30
Подякували 33 разів в 22 дописах
Репутація: 43
|
![]()
На скільки я розумію, за рахунок того, що при низьких нітратах ріст рослини сповільнюється, вона встигає краще "підпектись" від лампи і тому червоніє. В мене так гігрофіла пінатіфіда, що росте ближче до поверхні води вся червона.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Живу на форумі
Львів
Реєстрація: 13.04.2010
Дописи: 4.970
Подякував(ла): 3.616
Подякували 15.513 разів в 4.128 дописах
Репутація: 15702
|
![]()
Марк, я наразі не маю пояснення. На тому фото ротала росте в кутку акваріума і від її верхівки до поверхні води 30см.
__________________
Choc juz zycia, psiamac, popoludnie - Jest cudnie |
![]() |
![]() |
![]() |
Закладки |
Тут присутні: 1 (учасників - 0 , гостей - 1) | |
Параметри теми | |
|
|